Rybárska 28, 962 31 Sliač |
Mobil: 0903_318_160, E-mail: afinita@afinita.sk |
Príprava projektu |
Projekt do tlače prijímame v nasledovných
formátoch: Uprednostňované: PDF, EPS,
CDR, TIFF Veľkosť projektu má byť 89 x 57 mm, t. j. o
1,5 mm väčšom z každej strany vzhľadom k rozmerom formátu karty (86 x 54 mm) V
grafike nezahobľujte rohy. Ak grafika nemá pozadie vyvedené na spad, formát
grafiky musí byť zachovaný. Formát grafiky preto treba vymedziť obdĺžnikom
na najnižšej vrstve, bez kontúr (outline) a výplne alebo (v prípade
rastrového súboru) projekt príslušne zväčšiť tak, aby mal správne rozmery. |
• Objekty sa nemôžu nachádzať vo
vzdialenosti menej ako 3 mm od okraja formátu karty (86 x 54 mm) okrem
pozadia. Vzhľadom na toleranciu rezania môžu vzniknúť isté posuny vzhľadom k
použitému okraju. Z tohto dôvodu neodporúčame umiestňovať okolo projektu
akékoľvek rámčeky, ktorých vycentrovanie možno na konečnom produkte vidieť. • Pozadie (ako aj objekty predstavujúce pozadie) majú mať veľkosť „na spad" veľkosť k okraju formátu projektu (89 x 57 mm). Ak nejaké objekty presahujú za formát projektu, musia sa orezať. • Farby (vrátane fotografií a grafík importovaných do projektu) musia byť vo farebnom priestore CMYK. Neposielajte súbory v RGB, pretože vytlačené farby sa môžu líšiť od farieb zobrazených na obrazovke. Nakoľko neexistuje možnosť ideálnej reprodukcie farieb z modelu RGB do modelu CMYK, je potrebné rátať s tým, že sa môžu vyskytnúť určité rozdiely obrazu po jeho prevedení z RGB na CMYK. Preto je tiež lepšie pripravovať grafiku od začiatku v CMYK, namiesto konvertovania po ukončení práce. • Venujte pozornosť možnosti vzniku farebných rozdielov vo výtlačkoch z tlačiarní a obraze zobrazenom na monitore vzhľadom na rozdiely v technológii tlači, prezentácie farieb a druhu podkladu, na ktorý sa karty tlačia, ako aj iných faktorov vplývajúcich na farebnosť (napríklad laminácia). • Na získanie väčšej hĺbky čiernej farby použite čiernu farbu zloženú z prvkov 84%C 74%M 62%Y 100%K. • Neaplikujte prechody tónov do hodnoty menej ako 5%. Do prechodu tónov pridajte šum, aby sa zabránilo pruhovaniu. Ak nepridáte šum do prechodu tónov , môže dôjsť k pruhovaniu.
Príklad zániku rastrového bodu pri prechode tónov pod 5% A. Efekt pruhovania, keď nebol pridaný šum.B. Príklad toho istého gradientu • Tónové vlastnosti v jednom bode nesmú byť vyššie než 320 %. Pri prácach, kde je tento parameter prekročený, sa reklamácie nebudú uznávať (čiže čierna farba sa nemôže vytvoriť zo štyroch 100% prvkov). • Prípustné odchýlky sýtosti farieb sú +/- 5 %. • V prípade malého písma (menej než 6 bodov) alebo iných tenkých grafických prvkov nepoužívajte negatívne písmo (to sa týka najmä pätkových rezov). • Tenké línie, mriežky a grafické prvky musia vyť vyhotovené v jednej farbe. • Čierne texty veľkosti menej ako 18 bodov na farebnom pozadí musia byť pretlačené (overprint). Vyberanie pozadia spod takýchto textov je zakázané. • S cieľom zamedziť prípadným nepresnostiam pri zoradení je potrebné tvoriť presahy (trapping), čiže minimálne naloženie farieb na seba. • Rozlíšenie bitových máp musí byť 300 dpi. • Pri otáčaní projektu o -90 stupňov je potrebné skontrolovať, či sa bitové mapy otáčajú správne. Pri umiestňovaní fotografií a rastrovej grafiky do projektu by sa tieto nemali umiestňovať ako objekty "OLE" (kopírovaním a vkladaním zo schránky sady Windows). V takomto prípade môžu byť bitmapy v súbore zle uložené. Všetky pridávané grafiky je potrebné vkladať pomocou pokynu "import".• Ak predloha obsahuje text, pamätajte na
to, že pred uložením predlohy je potrebné previesť text na krivky, (aj
v súboroch PDF). Nerasterizujte texty!!! • Texty je potrebné previesť na krivky. • Projekt treba zoskupiť. Pri odoslaní projektu priložte náhľad prednej a zadnej strany vo formáte JPG s ukážkou personalizácie (ak je v projekte personalizácia žiadaná). • V prípade spájania kariet rôznej farebnosti na jeden náklad a v prípade tlače na metalických podkladoch objednávateľ pripúšťa odchýlky v sýtosti farieb v porovnaní s prvotným projektom. • AFINITA s.r.o. nenesie žiadnu zodpovednosť za porušenie autorských práv v súvislosti so znakmi, symbolmi a grafikou, ktoré objednávateľ použil v grafickom projekte. Doplňujúce poznámky: •
Karty s metalickým podkladom (zlatým alebo strieborným) produkujeme
nasledujúcim spôsobom: |
Za účelom zjednodušenia výroby grafiky
navrhujeme stiahnuť si šablónu, podľa ktorej je možné pripraviť tlačovú
predlohu.. Súbor: karta_sablona.cdr Pozor! Šablóna slúži ako vzor na projektovanie. Pred uložením hotového projektu je potrebné odstrániť šablónu, aby sa nevytlačila spolu s výtlačkom! |
Upozorňujeme na možnosť rozdielnosti farieb v porovnaní s výtlačkami z atramentových tlačiarní a zobrazením na obrazovke, z ohľadom na rozdiely technológie tlače a prezentácie farieb. |